Pagrindiniai darbuotojų emocinio išsekimo veiksniai yra labiau susiję ne su nepakeliamu darbo krūviu, bet su prasta vadyba, parodė tarptautinis „Gallup“ tyrimas.
Apklausa, kurioje dalyvavo 7.500 darbuotojų, atskleidė, kad 63% perdegimo sindromą patyrusių darbuotojų yra labiau linkę pasiimti biuletenį ir net 2,6 karto labiau linkę išeiti iš darbo. Tyrėjai teigia, kad darbuotojai emociškai išsenka ne vien dėl to, kad jiems yra keliami per dideli lūkesčiai, bet ir dėl vadovų elgesio.
Tyrime pateikiamos penkios priežastys, kurios labiausiai koreliuoja su darbuotojų emociniu, protiniu ir fiziniu išsekimu.
1. Neteisingas elgesys
Kai darbuotojai jaučia, kad su jais darbe yra dažnai neteisingai ir nesąžiningai elgiamasi, jie 2,3 karto yra labiau linkę perdegti. Nesąžiningu elgesiu laikomas, pavyzdžiui, neteisingas atlygis už darbą ar favoritizmas kitų darbuotojų atžvilgiu. Kai darbuotojai nepasitiki vadovais, jie mato mažiau prasmės savo darbe, teigia tyrėjai.
2. Nepakeliamas darbo krūvis
3. Neaiškus vaidmuo
Kai darbuotojo pareigų atsakomybių ribos nuolat kinta, jis gali greitai pervargti nuo aiškinimosi, už ką jis atsakingas ir ko iš jo žmonės nori, sako tyrimo autoriai.
4. Komunikacijos ir paramos trūkumas
Vadovo parama ir dažnas bendravimas su darbuotojais veikia kaip psichologinis buferis, apsaugantis darbuotojus. Darbuotojai, kurie stipriai jaučia savo vadovų paramą, yra 69% mažiau linkę patirti emocinį išsekimą.
5. Neracionalus laiko limitas
VZ inf.